Sokkterápiára van szükségem!

Sziasztok!
Miamona blogján láttam ezt a témát, gondoltam azzal semmit nem vesztek, hogyha én is kitöltöm.
Szóval jöjjön az a 3+1 könyv, ami után szükségem volt sokkterápiára.



Persze, sokkot kapni ezer és egy dolog miatt lehet. Vagy azért, mert valóban sokkoló a vége, vagy egyszerűen ledöbbent a téma, vagy maga az, ahogy leírnak benne dolgokat. Olyat, ami ugyan fikció, de simán lehetséges a való világban.

Ha gondolkodás nélkül kellene könyvet mondanom, akkor Móricz Zsigmond: Árvácska
Engem ez annak idején durván belém szorította a levegőt. Hisz végigolvassa az ember egy nehézsorsú leány történetét, elolvassa a végét...hogy a befejezés után, percekkel később essen le a tantusz, hogy mi is történt.
Oké, ennyi erővel a Móra Ferenctől Kincskereső kisködmönt is ide sorolhatnám; de azért valljuk be, a legtöbb4.-es gyerek vagy nem érti meg, vagy mély letargiába esik tőle.
Vannak gyerekkönyvek, amik nem valók gyerekeknek. Pont.

Aztán ott van Delphine de Vigan: No és Én cimű könyve. Van benne egy ilyen rész: "Az ember képes szuperszonikus repülőgépeket és rakétákat küldeni a világűrbe, egyetlen hajszál vagy a bőr egy parányi részecskéje alapján képes azonosítani egy bűnözőt, olyan paradicsomot termeszteni, ami három hétig eláll a hűtőben, anélkül, hogy a héja megráncosodna, mikrochipen információk milliárdjait tárolni. Az ember képes hagyni, hogy emberek haljanak meg az utcán."
És ezt megállapítja egy gyerek. De nincs igaza? Szerintem de. Nem valami hasonló megy a mai világban? Szintén az igen válasz felé hajlok. A kormány tele van pénzzel, ilyen focipálya, olyan választások, miközben nem árt, ha már most jelentkezel egy műtétre, amire mondjuk 70 éves korodban lesz szükség...

A mostani olvasmányaim közül Tara Moss: Fétis című könyve sokkolt le.
Ezután döntöttem el, hogy ami már ÚGY NÉZ KI, hogy durván az érdeklődési körömön kivül esik, annak jobban utána kell néznem.
Jelen esetben ugyanis már az első oldalakon feldarabolt hulláról olvastam, magassarkúval a lábán.
Önmagában nem akasztott volna ki, és a végére meg is szoktam, csak azért mégis...enyhén szólva ledöbbentem.

A ráadás könyvem? Gondolkodtam erősen, hogy mit is hozzak.
Végül Szűcs Vanda: Egy ikerpár titkos naplója mellett döntöttem. Sokkolóan sz@r könyv. Ez van.
Bocsánat mindenkitől, akinek esetleg tetszik...
Én sajnálom a fákat, a könyvipart emiatt a firkálmány miatt.



Nektek volt valamilyen ok miatt sokkoló olvasmányotok?
Írjatok meg akár kommentbe, akár saját blogon. Várom :)

Akik már túl vannak rajta:
~ PuPilla
~ Szee
~ Ilweran
~ Anaria
~ tigi

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.