Mondok egy részletet, találd ki a verset!

Sziasztok!

Mivel ma van a Költészet Világnapja (ami nem összekeverendő az április 11-én tartandó a Magyar költészet napjával), úgy döntöttem ez bejegyzést érdemel.
Tisztázás céljából: a Költészet Világnapja Naima Tabet, a marokkói oktatási, kulturális és tudományos nemzeti bizottság főtitkára vetette fel 1998-ban egy UNESCO-hoz intézett levelében a nemzetközi költészeti nap kijelölését. 1999. november 18-án az UNESCO közgyűlésének 30. ülésszaka március 21-ét, az északi félteke tavaszának első napját nyilvánította A KÖLTÉSZET VILÁGNAPJÁvá, melyet minden ország a saját eszközeivel, a nem-kormányzati szervek aktív részvételével, a nyilvános és civil szervezetek bevonásával ünnepelhet meg.

Eme bejegyzés egyik (fő) célja, hogy kicsit a mai nap középpontjába állíthassam számotokra a verseket. 13+1 ismertebb vagy kevésbé ismertebb versrészletet hozok, a bejegyzés végén természetesen megoldással.
Kíváncsian várom, mennyit találtok el. Segítséget nyújthat a blogon lévő Poet Péntek rovat, és természetesen az internet is.


1)

„Téged hallak, ha tompán zúg a hullám
és partra döng;
a ligetben ha néma csend borul rám,
téged köszönt.”

 

2)

„Fehér utcán
Fekete járda,
Fehér ember
Fekete álma.”


3)


Más forrásból fakadt a bánat
Énbennem; más hangokra támadt
Csapongó kedv az én szivemben
És mindig egyedül szerettem..”


4)

„..fénybe árnyat és árnyba fényt
szűr arca, szeme, mosolya:
oly szeliden ragyog felénk,
ahogy a vad nappal soha.”
 
 

 5)

"És sokszor látlak ágyadon,
ha átkarol a fájdalom,
s mégis márványhideg az arcom,
s mikor te alszol, én nem alszom."


6)

"…az édesből keserű lett,
a vágyból könny, a könnyből láng,
holt kéjből új vágy, új fulánk:”
 


7)

„Várj reám, s én megjövök.
Fordulj daccal el,
ha álltatják ösztönöd,
hogy: feledni kell…”


8)

"S mert könnyen hullott végtelen,
Megtörölte két szemem,
Könnyem hullott, gyors özön,
Elrejtettem örömöm.
"

9)


"Vizuális hamisítást

Akartam elkövetni

A tiltott gyümölcsöt az édenbe visszajuttatni

Mint rock and roll alkímia

A fényt akartam
A földre visszavinni."


10)

"Mert ha szeretlek, mindenem te vagy,
s lennék örökké én is mindened..."

 

11)

"Egyszerű és jó vagyok,
mint világ fölött lebegő
madár. Te átlátszó vagy,
tiszta, mint a levegő,…”
 
 

12)

"Légy vakmerő, itélj tiédnek,
mint holtak lenn az éjszakát,"


13) 

S jött a szörnyű sárkány és tüzet okádott,
haraggal és dühvel eltaposni vágyott!
Ott álltam védtelen, kit bénít az átok,
s némán üvöltöttem: – Hagyjál, megbocsájtok!
 


+1)

"Minden virul, terem,
s a kezdethez visszatér szüntelen.
A kezdethez visszatérés: a béke.
A béke: az élet visszatérte."


 






Megoldások:

1)
Goethe: Rád gondolok (Szabó Lőrinc fordítása)
 2)
Probszt Ádám: Kontrasztos
 3)


Edgar Allan Poe: Egyedül (Radó György fordítása) 
4
Byron: Ahogy itt jár-kél (Szabó Lőrinc fordítása)
5)
Kosztolányi Dezső: Párbeszéd magammal  
6)
Charles Algernon Swinburne: Tenger és alkonyég között (Babits Mihály fordítása)
7)
Konsztantyin Szimonov: Várj reám (Lányi Sarolta fordítása) 
8)
William Blake: Az angyal (Vámosi Pál fordítása)  
9)
K. Curtis Lyle: Elektomos templom (Gyukics Gábor fordítása)
10)

László Noémi: Kirakat
11)
Dsida Jenő: Meghitt beszélgetés a verandán
12)
Pilinszky János: Tiltott csillagon
 





Nagyon jó kezdeményezés, hogy ezen a napon több helyszínen is verssel fizethetünk a kávénkért. A lista ITT található

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.