Jennifer L. Armentrout: Obszidán (Luxen 1.)


„Szép arc. Fantasztikus test. Rémes modor. A helyes fiúk szentháromsága."

Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadás éve: 2013
Oldalszám: 424
Fülszöveg:
Amikor – éppen az utolsó középiskolai évem előtt – Nyugat-Virginiába költöztünk, beletörődtem, hogy vastag tájszólású emberek, melléképületek, szakadozó internet és rengeteg unalom tölti majd ki a napjaimat. Amíg észre nem vettem magas, szexi, különös zöld szemű szomszédomat. Az ég kiderült.
Aztán a srác megszólalt.
Daemon dühítő. Beképzelt. Pofoznivaló. Nem bírjuk egymást. Egyáltalán. De aztán, amikor egy idegen rám támadt, és Daemon egyetlen intéssel szó szerint megfagyasztotta az időt – akkor valami történt. Valami váratlan.
A szédítő idegen a szomszédból megjelölt engem.
Jól hallottad. Idegen. Mint kiderült, Daemon és a húga egy egész galaxisra való ellenféllel néznek szembe, akik mind az ő képességeikre pályáznak, a nyom pedig, amit Daemon rajtam hagyott, olyan fényesen jelzi számukra az utat, mint Las Vegas főútja. Csak úgy úszhatom meg élve, ha Daemon közelében maradok, amíg elhalványul a nyom rajtam.
Mármint ha nem ölöm meg addig én magam…



Megvan már néhány éve a regény, és emlékszem mennyire szerettem első olvasásra is. Aztán gondolkodtam, és mivel itt a blogon még nem írtam róla, úgy döntöttem nem árt újraolvasni. A jó könyveknél felüdülés újra átélni a történet, nem? :)
Az alaptörténetet az adja, hogy a főhősnőnk Katy és anyukája Nyugat-Virginába költöznek, a lány éppen az utolsó évét kezdené a gimnáziumban, úgyhogy nem is csoda, hogy nem rajong azért, hogy az Isten háta mögött akar az anyukája új életet kezdeni. Nincs normális internetkapcsolat, az épületek omladoznak...nem épp pozitív remények.
Aztán amikor átmegy a szomszédba, hogy útbaigazítást kérjen a legközelebbi boltot illetően, rájön, hogy lehet ez még rosszabb.
A srácnak aki ajtót nyit, betiltandó hasizma, káprázatos zöld szeme, és földöntúlian bunkó stílusa van.
Ellentétben Dee-vel aki igazán rokonszenves, kedves, aranyos, Katy pedig rögtön megkedveli. Ez a rokonszenv pedig akkor sem csökken, miután a korábbi bunkó Daemon közli, hogy ne menjen a húga közelébe, mert más...nem illik a képletbe.
A srác túlzott védelmező ösztönnel rendelkezik. A helyiek furán néznek rá, ha együtt van a másik lánnyal. Gyilkos pillantásokat kap egy szőkeségtől, aki Daemon-t környékezte meg.
Mégis mi lehet a háttérben? 
Olyan, amit Katy még a legjobb fantasy regényben se olvasott.
Daemon, Dee vagy éppen a biosztanár...ugyanis idegen. Egy messzi-messzi galaxisból.
A képlet viszont továbbra se könnyen megoldható, és csak még bonyolultabbá válik, amikor a srác megfagyasztja az időt. Kat pedig ezután úgy kezd fényleni, mint egy karácsonyfa.
Veszélyben vannak. Mindannyian veszélyben vannak.
Már a történet se hétköznapi, de a szereplőket is nagyon szerettem.
Ott van ugye Katy, aki pont olyan blogolós-könyvmoly, mint én. Ráadásul erős személyiség, simán visszaszól Daemon csipkelődéseire, és igazán jó barátnője Dee-nek is. Jól kezelte az olyan fordulatot is, amitől valószínűleg a legtöbben sikítva menekültek volna.
Dee is nagyon édes személyiség. Kissé cserfes, és néha olyan, mint egy Csingling, aki duracell elemmel működik, de pont mint Katy én is a szívembe zártam.
Direkt Daemont hagytam a legvégére...ez a srác ugyanis fénysebességgel került be  A TOP 10 PASIKARAKTER listámba, még így is, - vagy épp ez az oka? - hogy másodszor olvastam. Igen bunkó, arrogáns, beszólogatós, seggfej; de aki fontos a szívének, azért bármit megtesz. És egy idő után ez már nem csak a húga védelmét jelenti..
A ráadás fejezeteknek pedig kifejezetten örültem, öröm volt kicsit belelátni az ő fejébe is.
Szereted az fantasy-kat, de már a könyöködön jönnek ki a vámpírok, a zombik, meg a vérfarkasok? Igazán el tudja rabolni a szívedet egy szexi rosszfiú? Preferálod a nem kiszámítható történeteket?
Ha legalább egyre igennel válaszolt, szerezd be ezt a regényt. Imádni fogod...és javaslom, hogy a folytatás is legyen kéznél; egyrészt, mert akarni fogod a második kötetet, másrészt, mert bele fogsz szeretni a zöldszemű idegenbe, és többet fogsz követelni belőle.
Bocs E.T., Daemon Black átvette a helyedet az "idegen-ranglétrán". ;)

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.