Poet péntek

Szép estét!
Mivel nagyon szeretem a verseket, gondoltam létrehozok egy ilyen rovatot. Minden hét péntekjén este nyolc órakor közzéteszek vagy egy saját magam vagy pedig egy már befutott költő által írt verset.
Igyekszem változatos költeményeket hozni, és elkerülni a duplázást, de ennek ellenére megtörténhet, hogy véletlenül kétszer hozok egyet :)

A héten tudtam le a kisérettségimet,  magyar irodalomból (meg magyar nyelvből és a választott tantárgyból) és Berzsenyi Dániel tételét húztam. Ciki vagy sem, egy szó nem jutott eszembe az órai verselemzésből, úgyhogy muszáj voltam improvizálni.
De, - csakhogy emlékezzek erre a csodás eseményre - ma Berzsenyi verset hozok.

Berzsenyi Dániel: Az első szerelem

Boldog napja alatt öszveszövött veled!
Mint egy számkivetett sohajt
Édes honja felé, hol csecsemő szopott,
S ifjú élte virágozott:
Hozzád vissza-ohajt szívem s epedve kér.
A csendes liget ernyein
A zúgó Balaton déli vidékein
Látják hullani könnyemet
A csendes patakok s Delia csillaga.
Gyakran kellemes álmaim
Bájos leplegiben véled ölelkezem;
Elgyengülve borulsz reám,
Haldokló ajakam szívja lehelleted,
Szived verdesi szívemet;
Majd ismét bucsuzó csókjaid éltemet
Oltják, s földre rogyom veled
Majd eltűnsz, s repülő képed után futok,
Míg lankadva felébredek,
S a forró szerelem könnyei buzganak.

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.