A Szent Johanna gimi BOOK TAG

Sziasztok!
A napokban rám jött a nosztalgiázhatnék, újra elolvastam az SzJG sorozatot és be kell vallanom, jókor talált rám, mert teljesen kikapcsoltam. Néha tényleg jobb mások problémáiról (még akkor is, ha nem valós személyek) olvasni, mint a sajátjainkon rágódni.
Kerestem, de nem találtam a sorozattal foglalkozó/azt alapul vevő BOOK TAGet, szóval elkészítettem én.
Jó szórakozást!





Rentai Renáta (Reni) 
Egy könyv ami gimnáziumban játszódik
Gondolkodás nélkül írom be ide a teljes Szent Johanna Gimi sorozatot. Lehet azt mondani, hogy nincs kedvem végignézni az olvasmánylistámat ez egy kicsit igaz, de ehhez a karakterhez akkor is ezt a sorozatot írom.


Bencze Virág (Emó)
Egy könyv, aminek a címében szerepel egy szín.
Itt viszont már erősen agyaltam, milyen könyvet mondjak. Talán Kiersten Gier: Rubinvörös című regényét még Virág is elolvasná. Ha meg nem? Van belőle film is… :)


Szatmáry Kinga
Egy könyv, ami segít/inspirál
Ezzel csalok egy kicsit, mert még nem volt lehetőségem elolvasni, de a vélemények alapján elég inspiráló lehet, Lubics Szilvia: Másfél nap az élet című regénye. Ráadásul egy futónő írta, szóval pláne passzol Kingához.


Antai-Kelemen Ádám (Cortez)
Egy könyv, amiben fontos az utazás.
Ide volt 2-3 könyvötletem is, aztán végiggondoltam, hogy mégis melyik karakter-könyv duóhoz keresek én tulajdonképpen olvasmányt, és el is vettettem az összes YA/NA történetet, inkább rátámaszkodtam a moly címkekeresésére. Végül Kij Johnson: Vellitt Boe álom-utazása című regény mellett döntöttem, egyrészt, mert nem túl hosszú, másrészt, mert fantasy, harmadrészt mert eredetileg nem magyar.


Pósa Richárd (Ricsi)
Egy könyv, ami  kiveri a biztosítékot
Werner Holzwarth: Mese a vakondról, aki tudni akarta, hogy ki csinált a fejére. Ehhez nem fűzök hozzá semmit. Már a címe is borzolja a kedélyeket. Ricsi meg szerintem messziről kerülné.


Felmayer Dávid (Dave) 
Egy könyv, ami a jövőben játszódik
Ide steampunk vagy sci-fi könyvet gondoltam, csak azt kellett átgondolnom, melyiknek van olyan története, ami akár lehet a mi távoli jövőnk is/szeretném, ha mi távoli jövőnk lenne. Végül Vivien Holloway: Végtelen horizontját választottam. Simán el tudom képzelni, hogy egy jövőben élő Dave a kibővíti a munkaköri leírását mondjuk kiegészíti léghajó biznisszel.




Nagy Zsolt (Zsolti) 
Egy könyv, ami megnevettet 
J. K. Smith: Szerelem hirdetésre című könyvét még a SzJG humorforrásának is gond nélkül ajánlanám, elhallgatva azt az apró tényt, hogy elég „lányos” a könyv. Bár, már láttam férfit, aki ezt olvasta, szóval még bármi megtörténhet.


Bernáth András (Andris) & Haraszti Róbert (Robi) 
Egy könyv, ami több, mint száz éve jelent meg
Ide írhatnám az összes klasszikust, ami a listámon szerepel, de azért csak választok egyet. Igaz, hogy Bertolt Brecht: Kurázsi mama és gyermekei drámában, nincs „jó nő”, de rövid. És van hangoskönyv belőle, szóval talán még a két rocker is belehallgatna. Vagy nem.


Jacques Chatelain (Zsák)  
Egy könyv, amiben megjelenik a cukrászat/sütemények
Zsákról mindig is Franciaország, a cukrászat illetve a macaron fog eszembe jutni, szóval ezekre szűkítettem. Találtam is könyvet! Cecile Cannone: Macarons című könyve tele van autentikus francia süteményreceptekkel, szóval utána fogok nézni, hátha be tudom szerezni valahonnan.


Matsuda Okitsugu (Macu) 
Egy könyv, amelynek valamilyen japán vonatkozása van.
Biztos, hogy egy ilyen kütyüőrültet nem érdekelne, de nekem akkor is Eszes Rita: Rókatündér című könyve jutott eszembe, mert rettentő hitelesen adja vissza az országot, a szokásokat, a kultúrát.


Zsidák Gábor 
Egy könyv, amit a végére szerettél meg igazán.
Mikor elkezdtem, nem gondoltam volna, hogy Jean Webster: Nyakigláb Apó című regénye tetszeni fog, de így lett. Mára „kiment a divatból”, ha használhatom ezt a kifejezést (ha nem ajánlják, én se biztos, hogy elolvasom), de még mindig megérdemli a figyelmet, és, hogy legyen aki elolvassa.


Neményi Arnold 
Egy könyv, amiben szerelmi háromszög van.
Nem ugrott be rögtön ide regény, aztán mégis eszembe jutott egy, amit pont a szerelmi háromszög miatt nem szerettem: K. A. Tucker: Egyetlen kis hazugsága. Bár biztos vagyok benne, hogy Arnold egy ilyen regényt „egyszerű kliséhalmaznak” minősítene, de annyi baj legyen.


Kardos tanár úr 
Egy könyv, amit te szeretsz, a környezeted nem
Az utolsó ilyen élményem Brittainy C. Cherry: Lebegés című regénye volt. Akinek ajánlottam, nem igazán nyerte el a tetszését, nekem viszont az egyik kedvenc olvasmányom. 




Haller 
Egy könyv, ami nem sorozat része
Az utóbbi „forever alone” könyvem Debora Lytton: Csendje volt. Nem láttam/tudok róla, hogy lenne vagy készülne folytatása, de azt hiszem, ez jobb is így.


Máday igazgatóhelyettes asszony
Egy könyv, ami ijesztő
Ide vajon ér azt mondanom - olvasatlanul -, hogy Stephen King bármelyik könyve?


A TAG forrásmegjelöléssel szabadon vihető.
*Hikari

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.