Kultursarok: Rómeó és Júlia musicalen jártam ♡

Jó reggelt :)
Jön az élménybeszámoló, előre is elnézést az áradozásért.



De előtte egy gyors történelmi háttér. ( Akit nem érdekel, nyugodtan ugorja át :))

William Shakespeare a Rómeó és Júliát az 1500-as években írta.
Hogy szerintem mi tette ezt a tragédiát a mai napig sikeressé?
A benne lévő kortalan értékek, mint a bizalom, a barátság, vagy éppen a szerelem.
A darabból több film is készült, mint például:
- az MGM Stúdió 1936-os filmje,
- Franco Zeffirelli 1968-as adaptációja,
- 1996-ban készült Rómeó + Júlia című alkotás.
De nem csak filmet, hanem
- japán animációs rajzfilmet is készítettek belőle 2007-ben, amit Magyarországon is játszottak.
- Sőt, egy mesefeldolgozás is készült az ismert mű alapján fókákkal a főszerepben.




Magáról a musicalről pár mondatban:
~ Zeneszerzője és szövegírója Gérard Presgurvic.
~ Az ősbemutatójára 2001. január 19-én került sor a párizsi Palais des Congrès-ben.
Azóta számos helyen bemutatták már például Amszterdamban, Szöul, vagy Bécsben.
Illetve egyebek mellett a műnek készült flamand, japán, de koreai fordítása is.
~ A musical magyarországi változatát 2004. január 23-án mutatták be a Budapesti Operettszínházban, Kerényi Miklós Gábor rendezésében.
~ A musical CD-je 2006-ban platinalemez lett.
~ A produkció öt év alatt mintegy 400 előadást ért meg, közel 400 ezer nézővel.



Meglepő ilyen adatok mellett, hogy én is részese akartam lenni az élménynek?
Nem hiszem.
Születésnapomra ajándékba kaptam jegyet a Tokajban megrendezèsre kerülő előadásra. Gondolhatjátok mekkora volt az öröm.
Nem mondom, hogy mániákusan számoltam vissza a napokat, de azért az utolsó egy hónapban gyakran nézegettem a naptáram.
Aztán tegnap végre eljött a nagy nap.
A szereposztás a következőképpen alakult:
Rómeó – Veréb Tamás
Júlia – Jenes Kitti,
Tybalt – Szabó P. Szilveszter
Escalus, Verona hercege – Angler Balázs
Capulet – Csuha Lajos
Capuletné – Janza Kata
Montague-né – Csengeri Ottília
Dada – Nádasi Veronika
Lőrinc barát –  Szomor György
Mercutio – Barkóczi Sándor
Benvolio – Kerényi Miklós Máté, Gömöri András Máté
Paris – Szerényi László
Mázlim volt, a legelső sorba szólt a jegyem *.* CSAKHOGY annyian mondták, hogy a hangos lesz, hogy inkább felmentünk néhány sorral.
Innen sajnos nem tudtam túl jó képeket csinálni, így amit láthattok, azokat a Katlan oldaláról töltöttem le.
Ennek ellenére az előadás élményéből nem vett el semmit. A fény és hangeffektekkel olyan musical lett, amit annak ellenére, hogy a történetet ismertem élveztem minden percét. A végén állva tapsoltam sok másik emberrel együtt, jó kis fültől fülig érő mosollyal. Legálabb 3x jöttek vissza meghajolni a színészek
Fáztam egy kicsit? Igen.
Még ígyis megérte? Persze.
Szívből szerettem az előadás minden percét? Természetesen.










"Minden történet eleje hasonlít kicsit.
Nincs új a nap alatt.
Amikor egy csillag fényesen felragyog,
Egy másiknak ki kell hunynia.
Persze vannak véletlenek.
Számíthat az eső, az éjszaka, meg a gitárpengetés.
De nincs könnyű helyzete annak, aki ebben hisz csupán.
Ne hallgassatok arra, akik össze-vissza mesélnek!
Mert a világ nem tűri, hogy valaki a rendjébõl kitörjön.
De mégis, mégis csak az érzelem a fontos, meg a szerelem.
A szavakat könnyen elfeledjük.
A szívünket mardosó érzéseket az idő kíméletlenül száműzi az emlékeinkből.
A végén nem marad Semmi!
Minden történet eleje hasonlít kicsit.
Tulajdonképpen, Rómeó és Júlia története is
Alig különbözik a többi szerelmesétől...”

3 megjegyzés:

Heather Cox írta...

Nekem is nagyon tetszett, de nekem volt szerencsém az első szereposztásban megtekinteni. Értem ez alatt Dolhai-Szinetár-Bereczki-MÁZS(😍)-Náray stb színészeket. Örök emlék marad :)

Dorka írta...

Az tényleg jó volt bár én csak dvd-n láttam, de anyumék látták élőben is:)

K. A. Hikari írta...

Abban a szereposztást én is csak Youtube-on láttam. Ott viszont sokszor :)

Üzemeltető: Blogger.