Hello 2020, mit tartogatsz? Készen állok!

Ezennel átléptünk a következő évbe. Szó szerint, egyik percről a másikra, de nekem ilyenkor mindig kell legalább egy-két hét, mire megszokom, hogy új évszámot kell írni, egyébként pedig a hűtőm tele van tavalyi kajákkal. (Ezt muszáj voltam ellőni, elnézést mindenkitől.) Fogadalmakat nem szoktam tenni, de terveim mindig vannak. Idén is.
Lássunk neki az Évnyitásnak.



Vártam már ezt az évet, nem kicsit. Olyan jó kimondani, hogy 2020. Új évtized, szóval remélhetőleg különleges és nem mindennapi évnek nézek elébe, amire jó lesz visszatekinteni majd decemberben.

Már éve óta dolgozom az egyik kéziratomon, idén szeretném, ha elérné a végleges formáját, hogy újra bétát kereshessek rá (aki, remélem nem fogja annyira szétcincálni, mint a legelső verziót). Nagy álmom ezt a történetet nyomtatásban is látni, hatalmas boldogságot okozna ezt valóra is váltani, de egyelőre nem merek magamnak ilyen ígéretet tenni.

Szeretnék továbbra is sikeresen teljesíteni az egyetemen, hisz' az első félévet igazán élveztem, remélem a többi félévvel is így leszek, ahogy végigfutottam a tantárgyhálót, igazán érdekes dolgokat fogok még tanulni.

2020-ban szeretném rendszeressé tenni a sétáltatást a menhelyemen. Nevezzük véletlennek, karmának, vagy aminek tetszik, de mind a négy kutyust, akit eddig sétáltattam, örökbe fogadták. Mivel több, mint 200 kutya van a menhelyen, öröm lenne ha tudnék még néhánynak gazdit találni egy jó poszttal vagy képekkel. Egyébként is öröm örömet okozni, még ha ez csak abban nyilvánul is meg, hogy fél órát sétálok egy árva kutyussal.

Szeretnék az olvasás mellett több filmet/sorozatot/animét nézni, és ezeket rendesen vezetni is snitten. Ehhez ki is találtam egy csillagozási rendszert.
1-4: Bár soha ne láttam volna
5-7: Nem volt rossz, de jó sem.
8-10: Nagyon megéri megnézni/esélyes az újranézésre.
Majd meglátom, meddig tart ki a lelkesedésem.



Ha már a filmnézést tervezem, olvasással is konkrét jövő évi listám van, avagy Pillangószárnycsapás: régóta halogatott könyvek. Nagyon ideje lenne őket elolvasni, értékelni. Van olyan választottam, amit már a bloggerlét előtt olvastam, de már jó ideje tervezem az újraolvasását.
Mutatom a listát:

- Erin Morgenstren: Éjszakai cirkusz
- Kate Morton: Felszáll a köd
- Kristin Hannah: Szentjánosbogár lányok
- Jojo Moyes: Az utolsó szerelmes levél
- Donato Carrisi: Démoni suttogás
- Irvine Welsh: Ragasztó
- Stacey O'Brien: Wesley, kedvesem
- Ka Hancock: Üvegszilánkon táncolni
- Elizabeth Barrett Browning: Portugál szonettek
- Tabitha Suzuma: Forbidden – Kimondhatatlan
- Franz Kafka: A per
- Philippe Lechermeier: Nevenincs és sosemvolt hercegnők
- Louisa Young: Drágám, tudatom veled… 
- John Marrs: The One – A tökéletes pár
- Gregory Hughes: A holdat az égről…
- Maggie Stiefvater:  Borzongás
- Csabai Márk: A hatlövetű
- Mats Strandberg – Sara B. Elfgren: A kör
- Sarina Bowen: Keserédes
- Kevin Hearne: Hounded – Üldöztetve
- Benyák Zoltán: A nagy illúzió
- Matt Haig: Miért érdemes életben maradni?
- Cselenyák Imre: A tölgyek alatt
- Szilvási Lajos: A néma

Olvastátok valamelyik regényt már? Tetszett, nem tetszett?


Helló Január!
Most, hogy az egész éves terveimet felvázoltam, lássuk, mit tervezek az első hónapra.
Ami fix, hogy január közepén mehetek UV-ra pszichológiából, de ha a fene fenét eszik is, ez akkor is meglesz. Egyetlen ismétlő vizsga pont elég a félévre, és akkor még mindig van 2-3 szabad hetem januárban.
Az idei évet a virtualfutok következő versenyével kezdem majd. Elméletben. Aztán lehet nem lesz kedvem hozzá, és elengedem.

A január Michael Murporgo: Flamingó fiú című regényével kezdem (könyvtári, lassan vissza kell majd vinni), aztán valószínűleg Szaszkó Gabriella Kora februárja jön majd, aztán Ashley Woodfolk: Ami utánad maradt című könyvet olvasom közösen az Anya olvas bloggerével.
Értékelések is a fentebb felsorolt könyvekről fognak érkezni, megéri figyelni a blogot.

Szuper évkezdést kívánok Nektek.
Tartsatok velem idén is, oké?
*Hikari


20 megjegyzés:

Lilla Varga írta...

Nagyon felkeltetted az érdeklődésemet a történeteddel, szóval szeretnék sok sikert kívánni hozzá és remélem egyszer majd az én polcomon is ott csücsülhet!
Öröm végre azt hallani, hogy valakinek tetszik az az egyetem ahol van, sőt a szakért ia oda van! Ne aggódj a vizsga miatt, simán fog menni az is, csak hinned kell benne!
Az állatmenhelyes rész nagyon meghatott, kiskori álmom, hogy nekem is lehessen egy, de tudom jól, hogy úgy megszeretném a kis állatkákat, hogy nagyon fájna őket elengedni, holott tudnám, hpgy jobb hrlyen lesznek. Nagyon várom az értékelőidet idén is, úgy látom nagyon jó dolgokat fogsz majd olvasnj!
Nagyon sok sikert kívánok nekem erre az évre, s remélem a történeteddel is minden simán fog menni! 🥰💕

Zsebi írta...

Szia!
Az ejszakai cirkuszt pont most kezdtem el en is :D A Forbidden pedig egy nagyon megoszto konyv, de nekem nagyon nagy kedvencem, kar hogy kicsit lehoz az eleltrol :'D Sok sikert a 2020-as evhez! 💕

K. A. Hikari írta...

A történet már átírás (enyhe ferdítés) fázisban van, de még így is hosszú idő, amíg elfogadható lesz számomra. Majd egyszer. :)
Igen, az egyetemet szeretem, pedig nem akartam erre a szakra jönni. Aztán rájöttem az elmúlt hónapok alatt, hogy nem olyan rossz ez, még ha nem is direkt módon akarok foglalkozni majd a szocpeddel, sok egyéb irányba is elmehetek vele.
A menhely néha nem egyszerű lelkileg, de eddig mindig feltöltött: jó látni, ahogy fél óra séta után is kinyílnak a kutyusok, simit kérnek, puszit osztanak.
Neked is minden jót az évre, sok tervmegvalósítást, célkitűzést.
*Hikari

K. A. Hikari írta...

Majd figyelem az értékelésedet az Éjszakai cirkuszról. A Forbiddent évek óta húzom-halasztom, épp a megosztó könyv léte miatt, de már ideje állást foglalnom nekem is.
Neked is sok sikert, és szuper könyveket. :)
*Hikari

Dorka írta...

Hali! Jó kis listát állítottál össze :) nekem is van pár olyan könyv a listádról, amit szívesen elolvasnék :)

K. A. Hikari írta...

Melyik azok? Összeegyeztethetnénk, és olvashatnánk közösen is akár.

Dorka írta...

Most így hirtelen ennyit láttam meg rajta :) és persze, egyeztetünk is akár 😊

- Maggie Stiefvater: Borzongás
- Csabai Márk: A hatlövetű
- Mats Strandberg – Sara B. Elfgren: A kör
Ka Hancock: Üvegszilánkon táncolni

Lillsz írta...

Sok sikert kívánok az évhez! Szurkolok, hogy a történeted könyv lehessen, remélem egyszer az én polcomon is ott lesz! ;)

Lillsz

Sarah írta...

Boldog új évet!
Szép célokat szedtél össze, sok sikert a megvalósításukhoz! A könyv miatt pedig különösen szurkolok, nekem is régi vágyam kiadni egy sajátot. :)

K. A. Hikari írta...

Egyelőre még nagyon félkész a történet, plusz most el is akadtam vele. :/ Úgyhogy a kiadása még naaagyoon távoli cél.

Ria írta...

Nagyon jó könyves listát állítottál össze. Engem is érdekel egy pár róla, aztán majd meglátjuk, hogy én mire jutok velük 2020-ban.
A kutyasétáltatás nagyon szuper, és biztosan nekik is jól esik. Remélem, az örökbe adott kutyusok, sokáig lesznek majd az új családjuknál boldogságban.
Boldog új évet, és kívánom, hogy érd el a kitűzött céljaidat. :)

Patti írta...

Szia :)

Boldog Új évet.

Az állatmenhelyes rész engem nagyon megfogott. Mindig álmom volt, hogy én is tudják így segíteni nekik, ha már máshogy nem megy, de sajnos iszonyú időhiányban vagyok a suli és a két munkahelyem miatt, de talán majd egyszer én is részt tudok venni ilyen kutyasétáltatásokon. Amúgy erről szívesen olvasnék még, hogy működik stb.
Az olvasmányaid felkeltették a figyelmem főleg a Nevenincs és sosevolt hercegnők. Szerintem én őt be is szerzem. Sok sikert az egyetemhez. Ügyes leszel. :)

K. A. Hikari írta...

Melyik könyveket nézted ki a listáról? Esetleg valamelyiket olvastad is? :)
Roo-ról, Scooter-ről és Taco-ról is láttam gazdis fotókat, belemancsoltak a tuti, boldog gazdis létbe <3 Roo-ról egyébként írtam bejegyzést a blogra korábban: Önkéntesség: nem fizetnek érte, mégis gazdagabbá tesz címmel, ha gondolod, keress rá :*
Neked is boldog új évet!

K. A. Hikari írta...

Nézz utána a környéken lévő menhely nem szervez-e olykor direkt kutyasétáltatást. Egyébként is minden önkéntesnek örülnek, de olyankor pláne. Egyébként itt az én menhelyen elég jól összeszedte az önkénteskedés hogyanját és mikéntjét: https://www.allatbarat.com/onkentesseg/
Ha elolvasod a Nevenincs és sosevolt hercegnőket, mesélj majd, hogy tetszett. :)

Németh Barby írta...

Hello,

szuper tervek erre az évre, kívánom, hogy mindegyiket teljesíteni tudd! Könnyeket csalt a szemembe az, ahogyan az árva kutyákról írtál, igazán megindító bekezdése lett a bejegyzésnek. Az egyetemet pedig ha ennyire élvezted már az első félévben, biztosan a továbbiakban is szuperül fogod teljesíteni. :))

Nekem sajnos nem igazán jut időm az újraolvasásokra (ha mégis, akkor különböző nyelveken olvasom újra, hogy azokat se felejtsem el, valami passzív gyakorlás szerűség), de te nagyon jó köteteket néztél ki magadnak. :) Egy részét már én is olvastam, mint Tabitha Suzuma, Kafka vagy Maggie Stiefvater kötetei. De jónéhánnyal szemezek már egy ideje, pl. az Arany életéről írt regény Cselenyák Imre tollából.

Szuper köteteket írtál össze erre a hónapra, Ashley Woodfolk regényét már olvastam, nagyon szerettem, szerintem te is így fogsz érezni iránta, és hogy mit gondolsz majd a Kora Februárról, na arra nagyon kíváncsi vagyok, kívánságlistás nálam!:)

BÚÉK és millió puszi:
Barbi

K. A. Hikari írta...

Nagyon örülök, hogy tetszett a bejegyzés, köszönöm, hogy elolvastad. Az egyik menhelyi kutyusról, Roo-ról egyébként írtam bejegyzést a blogra korábban: Önkéntesség: nem fizetnek érte, mégis gazdagabbá tesz címmel, ha gondolod, keress rá :* Az egyetemmel kapcsolatban is tervben van egy bejegyzés, csak még át kell gondolni, mit akarok írni.
Cselenyák Imre sorozatát meleg szívvel ajánlom, nagyon különleges történet, szuper jó (korhű!) stílusban megírva. Szerintem tetszene Neked is.
A Kora február már olvasás alatt, majd szólok, ha elolvastam.
Neked is boldog új évet, és sok jó könyvet 2020-ra.

Névtelen írta...

Annyira jó olvasni, hogy kutyákat sétáltatsz egy menhelyen. Nem is tudtam, hogy van erre lehetőség. És milyen szerencsések lettek, hogy családot találtak maguknak :) És mindezt egyetem mellett... Sok sikert a vizsgákhoz, no meg emellé kívánok még szabadidőt is. Emlékszem, hogy nekem is olvasással teltek a szabad időszakok. Mennyire is vártam azokat a napokat/heteket.

K. A. Hikari írta...

Nem csak táppal/pénzzel lehet segíteni, a legtöbb menhely nagyon örül a sétáltatást vállaló önkénteseknek is. Bár meséltek olyat, hogy volt, aki kiment a menhelyre, lőtt egy selfiet, feltöltötte a közösségi médiába, hogy ő hol volt, aztán anélkül, hogy érdemben bármit tett volna, hazament...
9-én lesz egy vizsgám, átmegyek, ha a fene fenét eszik is, aztán februárig pihi :DD

Stella L. Brandy írta...

Szia! :)

John Marrs: The One – A tökéletes pár és Maggie Stiefvater: Borzongás könyveket olvastam.

Utóbbi egy szerintem végtelenül aranyos történet a maga misztikumával, mondhatni kedvenc abban a kategóriában. Szerintem nagyon szép történet.

John Marrs regénye pedig... Izgalmas, fordulatos és mindezek mellett a téma is érdekes. Szerintem mindenki eljátszadozik a gondolattal, hogy milyen király lenne, ha a pártalálás egyszerűbb lenne - mert mondjuk valami összeköt az Igazival. Ez a regény engem rádöbbentett egy-két dologra. Mindenképpen ajánlom olvasásra!

A vizsgához pedig sok sikert! Én tervezem, hogy a héten letudom a két vizsgám és aztán jöhet a szakdoga, a blogolás és az olvasás, amit mind egyszerre is tudok majd csinálni.

A kézirathoz sok sikert! Szabad tudni, milyen téma? :)

Úgy összességében: mindenhez sok sikert és kívánom, hogy ebben az évben és ebben az évtizedben sikerüljön minden úgy, ahogy eltervezted!

Üdv:
Stella L. Brandy

K. A. Hikari írta...

Köszönöm a véleményeket a két általad olvasott történetről, ez alapján szerintem John Marrs könyve hamarosan sorra kerül, érdekesnek tűnik.
Én is szeretnék már túl lenni a vizsgán, kezdek eléggé ráfeszülni a dologra. (Aztán ez csak egy vizsga, hol van még a szakdoga például? :))
A kézirat elég sok mindent igyekszik összefogni, a családon belüli bántalmazástól kezdve egy személyiségzavaron keresztül romantikáig minden van benne. Kicsit nagy falat, pihentetem is mostanság.
Neked is minden jót, és sok sikert bármilyen célt is tűztél ki a következő év(ek)re.

Üzemeltető: Blogger.