Hikari ajánlásával: könyvek zeneimádóknak



Sziasztok!
Újabb bejegyzés eme rovaton belül. Szeretem a zenét, és a könyveket is, mégis kevés olyan példát láttam, amikor egy igazán jó zenei műfajú könyv született.
És most nem szakkönyvekre gondolok.
Hanem regényekre.
Lehetőleg szórakoztató regényekre.
Szerencsére a dolog nem teljesen halott ügy, volt szerencsém néhány igazi jó regényhez.
Ezeket szedtem most össze.






Kylie Scott: Futam
Igazából ide betehetném az egész Stage Dive sorozatot, de okkal választottam ezt a kötetet. nem, nem csak amiatt, mert Mal Ericsont imádom. Hanem azért, mert amíg a többi csak említik, hogy a fiúk zenélnek, és ezen vagy azon játszanak, itt van egy rész, amikor valóban le van írva Mal dobolása.

Okváth Anna: Szonáta gordonkára és kávédarálóra
Ez egy viszonylag friss olvasmányom, de mindenkinek merem ajánlani, aki egy különleges zenés könyvet szeretne. Tele van Back csellószvitjével, de Beethoven Holdfényszonátája is szembejön velünk a lapokon.

Gayle Forman: Ha maradnék/Hová tűntél?
Két különböző regény, az egyik női a másik férfi szemszög. De valahogy mindkettőben ott a zene, a hangszerek szeretete, ami fontos része főhőseink életének.

Kim Holden: Bright Side
A főszereplő hegedül, méghozzá rettentően szépen, legjobb barátja Gus pedig gitározik. Van is a regényben egy közös jelenetük, amikor mindketten játszanak, és mindenki el van ájulva, aki hallja őket.

Rachel Van Dyken: Egyetlen méreg
Ezt is újra kéne olvasnom, mert kedvenc. A hősnő zongorázik, a főhős gitározik.
A zene hozza össze őket, és gyógyít be rajtuk rengeteg lelki sebet. Zeneterápia ez a könyv.

Sarah Dessen: Altatódal
Javítsatok ki ha tévedek, de mintha ebben zenész lenne a főszereplő srác. Rég olvastam Ami nagyon megmaradt, az a benne lévő gyönyörű dalszöveg.

Papp Dóra: Tükörlelkek 1-2.
Ezt a könyvet szépen csendben itt hagyom annak ellenére, hogy senki nem játszik benne semmilyen hangszeren. Viszont tele van zenével. Én a duó miatt ismertem olyan együtteseket, mint az Esti Kornél, Hiperkarma, Brains…és hadd ne soroljam most fel az összes újat. Száz szónak is egy a vége: ide illik. Vita nincs.



Számotokra volt olyan olvasmány, aminek az adatlapján/tartalmában ott volt a „zene” címke, és úgy éreztétek okkal van ott, hiszen tényleg fontos szerepe van?
Ehhez kifejezetten várom a további javaslatokat, mert nagyon ritkán találok jó könyvet, zenével a középpontban.

„A jó dalok vagy a jó történetek egyetlen pillanatból születnek.” (Molnár Tamás)

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.