Szalay Lenke: Mogyoró (Mogyoró 1.)

Kiadó: Ciceró
Kiadás éve: 2011
Oldalszám: 200
Fülszöveg:
Lassan már nagymama korba lépnek azok az olvasók, akik annak idején szívből szerették Mogyorót, a kockás kabátos, kék sapkás, kékszemű, mosolygós kislányt. Szalay Lenke méltán népszerű regényét most, kis híján egy fél évszázaddal az első kiadás megjelenése után változatlan formában, Réber László felejthetetlen rajzaival vehetik kézbe a mai gyerekek, s remélhetőleg ugyanolyan élvezettel fogják nyomon követni Mogyoró mulatságos kalandjait, ahogy annak idején szüleik, nagyszüleik tették.


                                     ***

Azt az ellenállást, amit én a könyvvel eljátszottam...húztam, halasztottam, elolvastam mást helyette. Valahogy nem tudtam rávenni magam, (igen, most leszek mókusok elé dobva) pedig nagyon sok barátom szerette a gyerekkorában a kislány kalandjait.
Aztán sikerült eljutnom könyvtárba, úgyhogy gondoltam ha már ott vagyok, ártani nem árthat, ha hazajön velem.
Nemcsak hazajött, hanem el is kezdtem olvasni, amit lehetett, és bizony magával is ragadt a történet. Annyira aranyos, annyira szerethető, annyira könnyed, hogy meg is lepődtem volna, ha nem így történik.
Az események Madár Katalin alias Mogyoró körül forognak, az ő gondolait ismerjük meg, egészen addig, amíg nem találkozik A Nénivel, akivel nagyon is jó barátságot köt, ellátja őt mesékkel, történetekkel.
És mindezt annyira kedves, és szeretetteljes módon teszi, hogy az olvasó nem tudja nem szeretni ezt a másodikos kislányt, aki a leányosztályban a legkisebb, mégis hatalmas szíve van. Hiszen Mogyoró mindenkinek segít, jó tanuló, nagyon édes személyiség.
Legyen szó akár egy kóbor kutya elbújtatásán, vagy éppen egy csillagról szőtt mese elmondásán, Mogyoróban tökéletes partnerre találhat az ember.
Mindenkinek ajánlom, szülőknek, csemetéiknek egyaránt. Ez a könyv olyan, akár egy jó Disney-mese: kortalan. Épp ezért szórakozás lehet, egy nyolc, egy tizennyolc, de talán még egy huszonnyolc évesnek is. Hiszen amíg egy nyolc éves példát láthat Szalay Lenke imádni való szereplőjében, addig a többi korcsoport mosolyogva visszagondolhat általa a gyerekkorára, arra hogy mennyi hasonlóság bújkál(t) bennük és Mogyoróban.
Egyszer mindenképp el kell olvasni a magunk szórakoztatásra. Aztán utána majd olvassuk azért, hogy más arcára mosolyt csaljunk a kislány kalandjaival.

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.