Kedves 2020: szerettelek, utáltalak, átvészeltelek


Lassan vége ennek az évnek is, konkrétan kettő nap van belőle ami nekem tök fura, ugyanis halvány lila dunsztom sincs, hová tűnt el az elmúlt tizenkét hónap.

Viszont nem hiszem, hogy túl sok minden változna a jelenlegi álláshoz képest, szóval érkezzen az idei utolsó bejegyzésem, az évértékelő.



Az biztos, hogy ez az év nem úgy alakult, mint ahogy hónapokkal ezelőtt elképzeltük. Már ha el tudunk ilyesmit képzelni egyáltalán. A világjárvány felborított mindent, amit eddig ismertünk, a feje tetejére állította az életünket, bezárt minket az otthonainkba, a saját elménkbe.

Megértettük, hogy milyen sokat számít a mosoly, az ölelés, a kézfogás. Átértékeltük az időt amit egymással, illetve másokkal tölthetünk. És állítom Nektek, még az egyetemre való bejárás is sokkal jobbnak tűnik most, hogy elvették és már másodjára vagyunk home-office státuszban. 

De történtek olyan dolgok, amiket nem a COVID-19-nek „köszönhetek”: az áprilisi és a júliusi nanowrimo campet is sikeresen teljesítettem, ezzel pedig befejeztem egy kéziratot. Voltam nyáron Tatán, és így találkoztam Eszes Ritával. Elkezdtem a kutyusommal dog dancinget tanulni.


 

Ha a blogot, és a könyvmoly énemet nézem, akkor szintén elégedett vagyok. Itt egy kis idei statisztika az olvasást illetően:


A blogra kikerült bejegyzések száma: 90

A blogra kikerült értékelések száma: 36

Elolvasott könyveim száma 2020-ban: 92

Elolvasott oldalaim száma 2019-ben: 27044 oldal

Magyar szerző által írt regény száma: 25

Az évben olvasott leghosszabb könyv: 512 oldal

Az évben olvasott legrövidebb könyv: 12 oldal

 

Top3 könyv amit 2020-ban olvastam

Egyetlen egyet nagyon nehéz kiemelni ennyi olvasmányból, de még hármat se egyszerű, de azért megpróbálkozom vele.

Rangsorolni utálok, így nem is lesz külön 1. 2. és 3. helyezett, csupán három regény, ami nagy hatással volt rám idén, és ezért bizony megemlítem itt őket, és megérdemlik a „legjobb” jelzőt.

On Sai Álruhában című könyve az évem első olvasmánya lett, és szuper lett évnyitónak. Izgalmas, romantikus, különleges, minden percét imádtam.

Mártonffy Zsuzsa: Akiknek két anyja van című könyve is bekerült a top3ba. Szerettem, mert nagyon sok mindent lefed, elképesztő élettörténeteket mutat be, és egy laikus számára pont annyira lehet érdekes, mint egy olyan embernek, aki valamilyen okból belülről ismeri a rendszert.

Idén olvastam először Jeaine Frost-tól az Első lobbanást, és egyszerűen elvarázsolt. Én nem számítottam arra, hogy ennyire be fog jönni egy fantasy könyv, de minden elvárásomat felülmúlta.


Legjobb folytatás, amit 2020-ban olvastam

Itt nem kellett sokáig gondolkodnom, egyértelműen Papp Dóra: Szabadesés című regénye. Annyira izgalmas, annyira sokrétű, és annyira különleges, teljesen levett a lábamról. Akkor is meglep, amikor azt hiszed, ennél meglepőbb nem lehet. Az olvasás minden percét imádtam, azt hiszem, egyre jobban a bűvkörébe von ez a történet.

 

Legnagyobb csalódásom 2020-ban

Talán Whitney G.: Barátod, Carter című olvasmánya. A vélemények alapján rengeteg szeretik, engem viszont nem nyert meg magának, nyögve-nyelősen ment az olvasása, és sablonosnak, klisésnek éreztem az egészet.

 

Legnagyobb meglepetést okozta 2020-ban

Liz Flanagan Sárkánylány című története, igazán meglepett. Egyszerű, aranyos történet, ami kikapcsolódást nyújt. Igen, ifjúsági annak minden bájával, de meglepetésemre így is lekötött, élveztem a történetet.


Kedvenc új szerző debütáló esetleg eddig nem ismert

Jeaine Frost. Egyértelműen. Nem is tudom, miért nem olvastam eddig a szerzőtől, 2021-ben tuti, hogy elolvasom majd a Cat & Bones sorozatot is.

 

Legújabb kedvenc karakterem:

Lidérc a Vágymágusokból, de megkedveltem Luc-ot is A legsötétebb csillagból.

 

Egy könyv, amin sírtam:

Hiro Arikawa: Az ​utazó macska krónikáján, főleg a végén. Nem vagyok nagy macskás, de ez olyan szép történet lett, hogy bizony, elérzékenyültem a végére.


Egy könyv, ami boldoggá tett:

Egyszerűen annyira cuki és aranyos Jessica Park: Szeretni bolondulásig című története, hogy felvidít, ha olvasom. Most újra megfogadom, hogy a szerző többi könyvét is elolvasom, szerintem hozzák a szintet.


Kedvenc filmadaptáció, amit idén láttam

Még mindig hiszek: könyvben és filmben is nagyon szerettem. És úgy érzem, a kettő nagyon szépen ki is egészíti egymást.

 

A legszebb könyv (borító alapján), amit idén vásároltam

Ebből volt néhány: Kleinheincz Csilla: Ezüstkéz, Sütő Fanni: Csudapest világvége, Willow Winters: Do You Want Me, Fróna Zsófia: Fegyverek Háza

 

Ezt a könyvet szeretném elolvasni újévig

Már nem kezdek semmibe év végéig.

 

Új megjelenés, amit még nem olvastam, de jó volna:

On Sai: A két herceg. Karácsonyra kaptam, szóval valószínűleg ezzel a regénnyel kezdem majd 2021-et.

 

Legjobban várt új könyv megjelenése a 2021-es évre:

 Nem igazán szoktam előre kinézni jövő évi megjelenéseket, főleg abból kiindulva, hogy hogyan alakult 2020. Majd lesz, ami lesz. Bármi is fog megjelenni, nagyon fogok örülni neki.

 


Köszönöm mindazoknak, akik eljutottak idáig, és végigolvasták, valamint velem voltak egész évben.

Minden Olvasómnak kívánok boldog új napokat, vágyakat, utakat, álmokat, őszinte mosolyokat, jó könyveket és még jobb barátokat.

 2021-ben is remélem ugyanitt, veletek.

*Hikari

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.