Jeremy Camp: Még mindig hiszek

 


A fény mindig áthatol a sötétségen, és néha egy bátor ember elég ahhoz,  hogy az egész terem teljesen megváltozzon.


Kiadó: Maxim
Kiadás éve: 2020
Oldalszám: 288
Fülszöveg:

Amikor Jeremy Camp alig néhány hónappal az esküvő után elvesztette szeretett feleségét, Melissát, legkevésbé szerette volna Istent dicsőíteni. Ám miközben elképzelhetetlenül mély gyászával küzdött és magával küzdött, hogy megtartsa hitét, Istennek más tervei voltak vele: Fogd a gitárodat. Hallgass és írd!

Jeremy engedelmeskedett, kiöntötte a szívét, a reményről írt, hogy Isten még a legmélyebb gyászában is vele van. A dal, amit aznap írt, az „I Still Believe” (Mégis hiszek) millióknak adott hitet és reményt a világon. Ez a könyv a dal mögötti történetet mondja el és azt is, hogyan keletkezett az erről szóló film. Bepillantást enged Jeremy magánéletébe – a nehéz gyerekkortól a kamaszéveken át Melissa tragikus haláláig és azon túlra is, az azt követő spirituális utazásra, ami legkedvesebb dalait inspirálta és végül oda vezetett, hogy újra megtalálta a szerelmet. Az I Still Believe szívszorító, nagy hatású történet a halhatatlan szerelem hatalmáról és a hit erejéről. Ez a könyv Jeremy Camp életútját mutatja be, azt, hogy reményt és gyógyulást talál élete legnehezebb pillanataiban, és bemutatja a dalokat, amik ezen az életúton keletkeztek, és amelyek nemzedékekre voltak nagy hatással.


 

Amikor megláttam a filmet, azonnal eldöntöttem, hogy nekem kell a könyv. Utána se néztem, miről szól, csak előrendeltem.  Az egyik legjobban várt karácsonyi ajándékom lett.

De sajnos nem váltotta be a hozzá fűzött reményeimet.

 

Jeremy memoárját életének egy nagyon fontos állomása ihlette: első felesége, Melissa halála. A lány csupán 21 éves volt, de története sokakat elért és megérintett, hiszen Jeremy egyik leghíresebb zenéjének ihletője. Mesélt róla koncerteken, összejöveteleken.

Hogy lehet felállni egy tragédia után, és folytatni, sőt többre vinni az életben? Jeremy Camp elmeséli.

 

Valamilyen értelemben teljesen vakon kezdtem bele a könyvbe, csak a borítóra és a filmelőzetesre hagyatkoztam viszont olvastam már nagyon jó memoárokat, ráadásul Jeremy zenész, gondoltam nem lesz ez rossz. Azonban ért egy nagyon-nagy meglepetés, ami számomra nem derült ki sem a film előzetésből, sem a könyvből: mégpedig az, hogy Jeremy-t kisgyermek kora óta keresztény nézetben nevelték, és ez kihatott a fiatalkorára, és a későbbi karrierjére is.

És ez engem egyébként sok minden kapcsán gondolkodóba ejtett: Jeremy ilyen családból jött, akkor vajon a hite is hozott, vagy saját magából fakadt? Hogy tudta volna kezelni a nehézségeket, ha nincs benne az Istennel való kapcsolatteremtés vágya?

 

Beszélgettem ennek kapcsán egy barátommal, és nagyon jó gondolatai voltak. Azt mondta, a hit fontos. Ha van hit, nem félek.

És Isten azt mondta Noénak: Építs egy bárkát! Nem adta neki. Noénak meg kellett építenie. És Isten teremtett Ádámnak feleséget. Adta.

Van a hit egy olyan Istenben, aki engedi a változást, de a változást az embernek kell megtennie, és van az, amikor az ember mondja, Isten megtesz mindent nekünk, amit akarunk, ha sokat imádkozunk. Az egyik a támogató Isten, a másik az eleve elrendelő Isten.

A támogató Isten ott van, ha jobb akarok lenni. Nekem kell felállnom, ha elesek, de ő vigyáz rám, hogy ne essek olyan nagyot. Isten ad életet, de az életet már az embernek kell formálnia. Ezt a barátom mondta, de akár maga Jeremy is mondhatta volna.

 

Miután elolvastam a gondolatait, megálltam egy pillanatra és végiggondoltam azt, hogy ennek tükrében milyen hatással volt rám a könyv, milyen üzenetet hordozott számomra, mi az, amit magammal viszek ebből az élettörténetből. Bevallom, félidőnél le is tettem a könyvet és csak néztem ki a fejemből azon gondolkodva, hogy le vagyok nyűgözve, vagy le vagyok döbbenve a megtörhetetlen hit miatt, ami Jeremy-ben munkálkodott. És itt éreztem azt is, talán hogyha olyan ember kezébe kerül, aki jobban érti/értékeli a keresztény értékeket, vagy ilyen nevelésben részesült, annak jobban fog tetszeni. Nem mondom, hogy „világi” olvasó elhajítja, de azt igen, hogyha valaki jobban magáénak érzi azokat az értékeket, amiket Jeremy, akkor nagyobb megbékélést is fog érezni.


Jeremy egyébként elképesztően erős ember. Felismerte, mikor hibázott és hajlandó volt újraértékelni az életet. Nagyon szeretett, és hagyta, hogy őt is szeressék. Erős volt akkor is, amikor mások már rég összeomlottak volna, képes volt felállni és folytatni az életet. Mire a története végére értem, határozottan úgy éreztem: emelem kalapomat a lelki ereje előtt.

Melissa talán még Jeremy-nél is nagyobb hitről tett tanúbizonyságot, és ez legalább annyira az ő története, mint a férfié. És igen Melissa, minden fájdalommal töltött pillanatod megérte. Mert rengetegen merítettek és fognak még meríteni erőt a harcodból.

Amikor Adrienne is képbe került, az jutott eszembe, hogy Jeremy csak ilyen erős hitű, harcos jellemű nőket tud megismerni és megszeretni. Meglepődtem, de valóban nem éreztem azt, hogy Adrienne bárki helyét át akarná venni, talán épp ezért lett szimpatikus. Igen, örülök a boldogságuknak.

Egyébként pedig mindenkinek olyan szülőket kívánok, mint Tom és Terry és olyan támogató barátokat, mint Jean-Luc.

 

Még mindig sok minden kavarog a fejemben ezzel a könyvvel kapcsolatban. Azt írtam az értékelés elején, hogy nem váltotta be a hozzá fűzött reményeimet, és ez igaz is. Nem ezt vártam. Magam se tudom mit, de valami… mást. Mégis, mikor ezeket a sorokat írom, teljes bizonyossággal jelentem ki: Jeremy története nyers és szívszorító.  Ha olvasás közben az ember hallgatja a zenéket, még különlegesebb élménnyé válik.
Ezt a könyvet szívből, szívvel, nyitottan kell olvasni. Hagyni, hogy megérintsen. Le kell vonni a magad tanulságait utána.
És ha csak egyetlen emberhez eljut, csak egyetlen embernek mondanivalóval szolgál, akkor már megérte.


*Hikari

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.