Kedves 2021: összességében hálás vagyok

 


Lassan vége ennek az évnek is, konkrétan kettő nap van belőle ami nekem tök fura, ugyanis halvány lila dunsztom sincs, hová tűnt el az elmúlt tizenkét hónap. Érkezzen
 az idei utolsó bejegyzésem, az évértékelő.



Már csak órák vannak hátra ebből az évből. Nem volt mindig könnyű, sokszor árnyékolta aggodalom a hétköznapokat, nehézségeket és kihívásokat kellett legyőzni. Meg kellett tanulni kezelni a bizonytalanságot, elsajátítani az újratervezését tudományát.
De voltak boldog, megmosolyogtató, és olyan események is, amitől az ember szívében felébredt a reménykedés.

Ebben az évben elkezdtem és be is fejeztem egy újabb kézirat írását. 

Kicsit átcsoportosítottam az erőforrásaimat, talán észrevettétek (vagy nem, nem baj), hogy a blogra is jóval kevesebb időt szántam. Az Írásaim tárháza idén 7. éve nyitotta meg a kapuit és bizony elgondolkodtam a bezáráson is. Tény, kicsit elfáradtam.

Aztán, mivel írom ezt a posztot, gondolom rájöttetek, hogy nem zártam be, és dobtam így a kukába több száz bejegyzést, meg több tízezer kattintásszámot. De már nem akartam/akarok mindenáron új posztot írni, csak azért, hogy legyen tartalom a blogon. Bízom benne, hogy ettől függetlenül is lesznek a későbbiekben olvasóim.




Hozok is némi statisztikát, mert ugyan sokkal kevesebbet, mint a tervezett, de azért olvastam idén is. 

A blogra kikerült bejegyzések száma: 42

 A blogra kikerült értékelések száma: 25

 Elolvasott könyveim száma 2021-ben: 47

 Elolvasott oldalaim száma 2021-ben:  16444 oldal

 Magyar szerző által írt regény száma: 8

 Az évben olvasott leghosszabb könyv: 684 oldal

 Az évben olvasott legrövidebb könyv: 54 oldal

 

 Top3 könyv amit 2021-ben olvastam

Ezzel van talán a legkönnyebb dolgom, még akkor is, ha picikét „csalok”: ugyanis a top 3 helyet most egy az egyben odaadom Papp Dóra: Helena trilógiájának. Igen, tény: a Fénytörés és a Szabadesés is újraolvasás, egyedül az Interferencia az, ami teljesen új élmény volt, de annyira csúcs szuper ez a trilógia, hogy így egyben, dobogóra rakom mind a három kötetetét.

 

Legjobb folytatás, amit 2021-ben olvastam

 Itt nem kellett sokáig gondolkodnom, egyértelműen On Sai: A két herceg című regénye. Annyira izgalmas, annyira sokrétű, és annyira különleges, teljesen levett a lábamról. Akkor is meglep, amikor azt hiszed, ennél meglepőbb nem lehet. Az olvasás minden percét imádtam, azt hiszem, egyre jobban a bűvkörébe von ez a történet.

 

Legnagyobb csalódásom 2021-ben

Talán Holly Black: A kegyetlen herceg  című regénye. A vélemények alapján rengeteg szeretik, engem viszont nem nyert meg magának, nyögve-nyelősen ment az olvasása, egy csomó minden idegesített benne és egyszerűen untam az egészet.

 

Legnagyobb meglepetést okozta 2021-ben

Amy Harmon: A madár és a kard című története, igazán meglepett. Az írónő számomra az Arctalan szerelemmel elég nagy mércét állított fel, de ez a fantasy története megugrotta. Imádtam a könyvet, nagy eséllyel újraolvasós.


Kedvenc új, debütáló, esetleg eddig nem ismert szerző

Maja Lunde. A Hónővérrel megvett magának, tervben van, hogy elolvasom a többi, magyarul megjelent könyvét is.


Legújabb kedvenc karakterem:

Esben a 180 másodperc című regényből, vagy Tiras  Madár és kardból.


Egy könyv, amin sírtam:

Papp Dóra Szabadesés regényének a végén elérzékenyültem. Megint. Pedig számítottam az eseményekre, és mégis.


Egy könyv, ami boldoggá tett:

Ezen el kellett gondolkodnom, de talán Leigh Bardugo: Bűnös birodalom című könyve. Sokat vártam a megjelenésre, de nagyon megérte, az egész könyvet IMÁDTAM és olyan jó volt olvasni.


Kedvenc filmadaptáció, amit idén láttam

Beszélnünk kell Kevinről. Lesokkolt, megdöbbentett, földbe döngölt. Felejthetetlen volt.


A legszebb könyv (borító alapján), amit idén vásároltam

Leigh Bardugo: Bűnös birodalom, Papp Dóra: Interferencia, Megyeri Judit: Holttest az Ambróziában


Ezt a könyvet szeretném elolvasni újévig

Már nem kezdek semmibe év végéig.


Új megjelenés, amit még nem olvastam, de jó volna:

Jessica Koch: Közel a óceánhoz. Megjelenés óta megvan, de még nem volt lelkierőm belekezdeni, talán majd az új évben.


Legjobban várt új könyv megjelenése a 2022-es évre

Nem igazán szoktam előre kinézni jövő évi megjelenéseket, majd lesz, ami lesz. Bármi is fog megjelenni, nagyon fogok örülni neki.

 

 

Köszönöm mindazoknak, akik eljutottak idáig, és végigolvasták, valamint velem voltak egész évben.

Minden Olvasómnak kívánok boldog új napokat, vágyakat, utakat, álmokat, őszinte mosolyokat, jó könyveket és még jobb barátokat.

2022-ben is remélem ugyanitt, veletek.


*Hikari

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.