Hikari ajánlásával: 5+1 felejthetetlen ifjúsági könyv

Egy ideje már gondolkodok egy ilyen rovaton, most lett elég időm és kitartásom, hogy nekiálljak és elkészítsem.
A „Hikari ajánlásával” terveim szerint állandó rovat lesz, amit igyekszem rendszeresen hozni.
Különböző szempontok szerint válogatok majd össze három-öt könyv.


Ma Ifjúsági világnap van, ennek kapcsán fordult meg a fejemben az alábbi bejegyzés ötlete. Rengeteg ifjúsági regényt olvastam már az évek folyamán, de a sokaságból is vannak olyanok, amik kitűnnek, amik többet adnak, vagy egyszerűen csak mélyebb nyomott hagytak bennem.
Jöjjön most 5 ilyen könyv a teljesség igénye nélkül.

Amy Harmon: Arctalan szerelem
Nagyon sokszor olvastam már ezt a könyvet, mégis minden alkalommal mást ad, más értékre világít, más értékre döbbent rá. Időről-időre előveszem, és újraolvasom, mert jól esik a lelkemnek. A szépség nagyon múlandó dolog. És nagyon relatív is, hogy mit látunk szépnek.
Mégha az adott személy nem is gondolja magát többnek egy torzszülöttnèl, ha igazán szeretjük, számunkra nincs szebb nála a világon.
Ajánlott korosztály: +16 

Alex Gutteridge: Angyali esély
Olyan élmény volt az olvasása, amit biztosan bántam volna, ha kimaradt az életemből. Olvasmányos miközben úgy képes elgondolkodtatni, hogy nem lesz nyomasztó az alaphangulat.
Rávilágít a második esély fontosságára, a reménykedés kihunyni képtelen lángjára, arra, hogy a szeretet tényleg nem múlik el.
Ajánlott korosztály: +14

Papp Dóra: Bolyongó
Ez szintén egy olyan könyv, amit valamikor újra kell majd olvasnom. Nagyon szerettem benne a gimis/skandináv mondavilágot, a főszereplő srácot, a srác gondolkodását, a céljait. Valahogy tiszteletet ébreszt ezt a történet mind embertársaink, mind pedig a természet felé. 
Ajánlott korosztály: +16

R. J. Palacio: Csodácska/Az igazi csoda
Ez egy olyan történet volt, amit már jóval a film előtt elolvastam és nagyon szerettem. Talán pont emiatt nem olvastam azóta a másik kiadását, azt se tudom, van-e bármilyen különbség a két történet között. A filmet is megnéztem, de valahogy a könyv mélyebben érintett. Valahogy jobban átadta azt az üzenetet, hogy mindannyian egyediek, megismételhetetlenek, és pótolhatatlanok vagyunk. Mert mindannyian csodák vagyunk valaki életében.
Ajánlott korosztály: +13

Séverine Vidal – Manu Causse: Bicebóca szívek
Ez a lista legrövidebb tagja, de annál nagyobb érték van benne. Mindenki tökéletes a tökéletlenségükkel együtt. Nagyon jó olvasmány akkor is, ha szeretnénk érzékenyíteni a fiatalabb korosztályt a fogyatékossággal/mássággal kapcsolatban. Nem érdemes kihagyni.
Ajánlott korosztály: +13

+1 Molnár Ferenc: A Pál utcai fiúk
Tudom-tudom, hogy ez a történet nagyon kilóg a többi közül, ahogy azt is, hogy kötelezőként mindenki találkozott már vele az iskolában, és nem vagyok biztos abban, hogy akkor sokan megszerették volna. Anno én sem kedveltem, azonban felnőtt fejjel nagyon más érzés kézbe venni, elolvasni. Most elvezettel sétáltam végig gondolatban a Pál utcán, léptem be A GRUNDra, és bizony nyeltem a könnyeimet végén. Drága, drága, hűséges, tiszta szívű szőke Nemecsek…
Ajánlott korosztály: elvileg +11, de azt hiszem idősebbként jobban érthető, úgyhogy inkább +14-15 évet mondanék.

Számotokra melyek voltak azok az ifjúsági könyvek, amiket nagyon szerettetek?
*Hikari

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.