Kedves 2023: köszönöm az új utakat


Ugyan még van néhány nap az évből, de most van igazán időm, úgyhogy hozom is Nektek a 2023. utolsó bejegyzését, az évértékelőt.

 

Ez az év számomra az (újra)tervezésről szólt. Lediplomáztam év elején, de utána munkát is kellett találnom. Aggódtam a szeretteimért, költözködtem, szereztem új ismereteket.
Közben pedig írtam, és idén bekerültem a Lélekmenhely és A tél ölelésében antológiákba egy-egy novellámmal. Közben pedig összejött egy újabb kötetre való versem is.
Most tényleg azt érzem, amit már hosszú ideje nem: a helyemen vagyok.

És hogy mi a helyzet a bloggal? Töretlenül működik sok-sok éve, úgyhogy hozom is az idei statisztikát, meg néhány „leglegleg”et.

 

A blogra kikerült bejegyzések száma: 63

 A blogra kikerült értékelések száma: 42

 Elolvasott könyveim száma 2023-ban: 72

 Elolvasott oldalaim száma 20223-ban: 24634 oldal

 Magyar szerző által írt regény száma: 14

 Az évben olvasott leghosszabb könyv: 654 oldal

 Az évben olvasott legrövidebb könyv: 46 oldal

 

  

Top3 könyv amit 20223-ban olvastam

Tavaly is került be a top3-ba Eszes Rita könyv, és bizony idén is fog: méghozzá a legújabb regénye, a Tükör a felhőkön túlra. Azt hiszem, ez is egy olyan regény lesz, amit időről-időre újra fogok olvasni.

De határozottan a toplistán van Axie Oh: A lány, aki a tenger alá esett és JudyI. Lin: Méreggel átitatott varázslat című története is.
Örülök, hogy csupa szuper, különleges és egyedi történet került idén is a kezembe.

 

Legjobb folytatás, amit 2023-ban olvastam

 Lassan már nincs olyan évem, hogy ne lenne az olvasmánylistámon, meg aztán az évösszegző bejegyzésemben valamilyen On Sai regény, de azt hiszem, ez így van jól. Ezúttal A gyógyítók című Vágymágusok folytatás került fel a listára.

 

 Legnagyobb csalódásom 2023-ban

 Ebből azért volt néhány, de mivel „leg”ekről van szó, legyenJennifer L. Armentrout: Megveszekedett című könyve. Szeretem az írónő regényeit, így vállalom azt is, hogy nekem nagy csalódás volt ez a történet. Mintha nem is ugyanaz az ember írta volna, mint aki más, általam szeretett regényeket.

 

Legnagyobb meglepetést okozta 2023-ban

 Cselenyák Imre: Tiszta szívvel. Olvastam már a szerzőtől, úgyhogy inkább olyan értelemben volt meglepetés, hogy milyen alapos kutatómunkával milyen olvasmányos könyv született. Ez tényleg egy olyan nívós kötet, ami segít, hogy megismerhesd az embert a költő mögött.

 

 Kedvenc új, debütáló, esetleg eddig nem ismert szerző

Még, még, még Elizabeth Lim regényeket kérek! Hat bíborszín darumadár folytatást, előzménytörténetet, mindent!

 

 Legújabb kedvenc karakterem:

 Remmu, Remmu, Remmu! Igen, megint Tükör. Nem tehetek róla, első és második olvasásra is imádtam a pasit.

De hogy ne csak róla áradozzak ideírom még Deshmondot az Éjszaka királyát is. Sőt, Sharalyn is A vihar ígérete című könyv hősnőjét. Látjátok, mondom én, hogy létezik számomra más is idén Remmun kívül.

 

Egy könyv, amin sírtam:

 Idén (szerencsére?) elkerültek az igazán érzelmes, sírós könyvek.

 

Egy könyv, ami boldoggá tett:

 Marie Pavlenko: Akár egy kismadár. Bárcsak-bárcsak több ilyen könyv lenne a könyvpiacon!

 

Kedvenc filmadaptáció, amit idén láttam

 Kihúzom, szerintem idén nem néztem adaptációt.

 

A legszebb könyv (borító alapján), amit idén vásároltam

 Hikari 2022-ben: Nekem nem lesznek élfestett könyveim, szép-szép, de igazából semmi értelmük nincs.

Hikari 2023-ban: Ú, de gyönyörű a Méreggel átitatott varázslat és a Hat bíborszín darumadár élfestése… KELL!!!!

 

Ezt a könyvet szeretném elolvasni újévig

 Már nem kezdek semmibe év végéig.

 

Új megjelenés, amit még nem olvastam, de jó volna:

  Azt hiszem, mindent olvastam, amit szerettem volna.

 

 Legjobban várt új könyv megjelenése a 2024-es évre

Nem igazán szoktam előre kinézni jövő évi megjelenéseket, majd lesz, ami lesz. Bármi is fog megjelenni, nagyon fogok örülni neki.

 

 

Köszönöm mindazoknak, akik eljutottak idáig, és végigolvasták, valamint velem voltak egész évben.

Minden Olvasómnak kívánok boldog új napokat, vágyakat, utakat, álmokat, őszinte mosolyokat, jó könyveket és még jobb barátokat.

2024-ben is remélem ugyanitt, veletek.

 

*Hikari

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.