Segítség, nincs karácsonyi hangulatom!

Közeleg a Karácsony, a szeretet ünnepe. A boltok dugig vannak utolsó pillanatban ajándékot vagy karácsonyi menü alapanyagait bevásárló emberekkel, a főtéren áll a feldíszített karácsonyfa csodás fényár közepén. Ennek ellenére nincs karácsonyi hangulatom.



Ebben talán közrejátszik az is, hogy hiába van egy hét múlva (tejóég!) Szenteste, az időjárás megbolondult. Nemhogy hó, de még hideg sincs, sőt ellenkezőleg nem fázik az ember egy átmeneti kabátban. Most kitérhetnék a globális felmelegedésre, vagy arra, hogy ez mennyire nem normális, de ennek a bejegyzésnek nem az a célja.
Hanem az, hogy néhány ötletet összegyűjtve kicsit jobban ünnepi hangulatba kerüljön az a személy, aki éppen olvassa a bejegyzést, és hozzám hasonlóan elkerüli a közelgő ünnep békességének érzése. Lehet, mire befejezem a bejegyzést, felém is kacsint majd egy karácsonyi angyalka.

Karácsonyi olvasmányok

Oké elismerem, hogy ez már szinte klisés, de egy elsősorban könyves blogon nem kezdhetem mással. Tavaly csináltam azt, hogy minden héten elolvastam egy hosszabb-rövidebb történetet, aminek a középpontjában valamilyen formában az ünnep volt, és mire december 24-e lett, már szinte vártam a karácsonyt. Többek között olvastam A fiú, akit Karácsonynak hívnak és a Christmasaurus című ifjúsági könyvet, az örök klasszikus Karácsonyi éneket, de nagyon jókor talált rám a Hol lehet Noel? című történet is.
Christmasaurus idézet



Karácsonyi filmek

Vizsgára készülés mellett idén ezt a fajta hangolódást választottam, szerintem két naponta megnézek egy mesét vagy filmet. És komolyan mondom, jó kedvem lesz tőle. Legutóbb az Így neveld a sárkányodat karácsonyi különkiadását néztem meg, de valószínű, hogy a Grincs vagy a Karácsonyi lidércnyomás is sorra fog valamikor kerülni. Van a blogon egy alternatív karácsonyi filmlista bejegyzés, de ha valaki az animéket részesíti előnyben, Ashley-nek hála xmas special posztot is találtok.


Karácsonyi sütögetés

Személy szerint talán ezt élvezem a legjobban az egész karácsony előtti időszakban, idén eddig mégis elmaradt. Nem jött ki úgy a lépés, nincs rá úgy időnk, nem tudom.... De az biztos, hogy most hétvégén pótoljuk, és mézes kalács, meg mandulás csokis csillag illata fogja belengeni az egész lakást. Már alig várom!

Karácsonyi zenék

Direkt hagytam ezt a végére, mert személy szerint engem ez hoz legkevésbé lázba, de lehet, hogy valaki meg pont muzikális annyira, hogy néhány jó dallamra legyen szüksége, úgyhogy nem hagyom ki ezt sem.  Ezzel kapcsolatban is van elmaradhatatlan karácsonyi zenék bejegyzés, de azért itt is hagyok néhányat.






Igazam lett, most, hogy a végére értem a bejegyzésnek, egy kicsit jobban várom az ünnepeket, ugyanakkor az igazi hangulat még várat magára.
Az elkövetkezendő néhány napban igyekszem majd kicsit lelassulni, elengedni a stresszt és lélekben is az ünnepre hangolódni.
Remélem sikerül.


Ti várjátok már a Karácsonyt?
Hogyan hangolódtok az ünnepekre?
*Hikari

1 megjegyzés:

Avilda írta...

Ó, én is ezekkel készülök, plusz dekoráció és ajándékok beszerzése/csomagolása :D Sajnos idén túl korán kezdtem vagy az időjárás okolható, de mire jönnek az ünnepek, nem is nagyon lesz hangulatom :(

Üzemeltető: Blogger.